براي اولين بار در سطح استان يزد مدل هيدروليكي شبكه آبرساني در قسمتي از شبكه آبرساني شهر يزد اجراء و مشکل کم آبی مناطق آزادشهر،مهرآوران و آپارتمانهای فرهنگیان مرتفع شد.
به گزارش روابط عمومي شركت آب و فاضلاب استان با استفاده از مدل هيدروليكي، مشكل كم آبي مناطق آزادشهر، مهرآوران و آپارتمان هاي فرهنگيان در شهر يزد مرتفع شد.
مسئول واحدGIS آبفاي شهر يزد با اعلام اين خبر خاطر نشان كرد: هدف از اجرای این پروژه مدلسازي، جمع آوري اطلاعات و نقشه هاي توزيع آب ، شناسايي منابع تأمين ، بررسي و بهره برداري از منابع آب، تجهيزات و تاسيسات شبكه آبرسانی، تعيين رفتار شبكه ، تهيه مدل هيدروليكي از شبكه و در نهایت ارائه و پيشنهادات فني و طرح هاي اصلاحي جهت بهينه سازي سيستم آب در شبكه آبرساني شهر يزد انجام شده است.
سيد هادي بلوريان افزود: اين طرح به مدت يكسال است كه با مديريت واحد آب بدون درآمد شرکت آبفای استان یزد فعاليت خود را آغاز كرده و در سالجاري توسط آبفاي شهر يزد به بهره برداري رسيده است.
بلوريان اظهار كرد:طرح زون بندي مخزن باغ خان با توجه به ظرفيت موجود ايستگاه پمپاژ خير آباد از اولين پروژه هايي مي باشد كه با مدل هيدروليكي موجود در واحد GISآبفاي شهر يزد مورد بررسي قرار گرفته است و با اجرای این طرح مشکل کم آبی مناطق آزادشهر،مهر آوران و آپارتمانهای فرهنگیان در شهر یزد مرتفع شد.
وي اضافه كرد:فاز دوم اين پروژه بر روي شبكه آبرساني مناطق خيابان کاشانی و شهر حمیدیا انجام خواهد شد.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا